@article { author = {عزیزی, مجید}, title = {Determination of the effective criteria for production manager selection in furniture industry}, journal = {Iranian Journal of Natural Resources (Not Publish)}, volume = {61}, number = {5}, pages = {-}, year = {2009}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Determination of the effective criteria in decision making to select production manager in furniture industries is main activity to increase the unit's efficiency. For know – how of effective criteria in manager selection, 9 units were searched in the country. These criteria were divided into five major groups and 10 sub-sections. A hierarchy was constructed based on five major groups of criteria. Analytical Hierarchy Process then established the weights of the indicators. The result showed that Overall Inconsistency Index is 0.01 and among 12 effective criteria in manager selection for furniture industry, importance of training, acquisition of technical knowledge in experiment, acquisition of technical knowledge in theory, internal social communication and lateral skills have high priority, respectively.}, keywords = {Criteria,Group decision making,analytical hierarchy process,furniture,Inconsistency Ratio}, title_fa = {شاخص‌های موثر در انتخاب مدیرتولید صنعت مبلمان کشور}, abstract_fa = {تعیین معیارهای موثر در تصمیم‌گیری برای انتخاب مدیر تولید کارخانه های مبلمان، نقش اساسی در افزایش بازدهی واحدهای تولیدی یادشده دارد بویژه در صنعت مبلمان به جهت وابستگی بیشتر فرایند تولید به نیروی انسانی این موضوع اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. اولویت‌های شاخص‌های انتخاب مدیرتولید و کسب دانش فنی و اهمیت به آموزش به ترتیب پرسش و فرضیه پژوهش در نظر گرفته شد. برای شناسایی معیارهای موثر در گزینش مدیر، 9 واحد مهم تولیدی مبلمان درکشور مورد بررسی قرار گرفتند. این معیارها به 5 گروه اصلی و 10 زیر شاخص تقسیم شدند. سلسله مراتبی بر پایه 5 گروه اصلی از معیارها طرح شد. وزن شاخص‌ها با فرایند تحلیل سلسله مراتبی تعیین شد. نتیجه نشان داد که شاخص ناسازگاری کلی برابر 01/0 است و در میان 12 معیار موثر در گزینش مدیر تولید برای صنعت مبلمان 5 مورد آنها که عبارت اند از اهمیت به آموزش، فراگیری دانش فنی تجربی، فراگیری دانش فنی نظری، ارتباطات اجتماعی داخلی و مهارت‌های جانبی، دارای بالاترین اولویت هستند.}, keywords_fa = {معیار,تصمیم‌گیری گروهی,فرایند تحلیل سلسله مراتبی ((AHP,مبلمان,ارزش وزنی,نرخ ناسازگاری}, url = {https://ijnr.ut.ac.ir/article_27933.html}, eprint = {https://ijnr.ut.ac.ir/article_27933_d04c7fa8cd8f0ec458bab3e9e4ac7b25.pdf} }